zaterdag 2 februari 2013

Glossybox Africa inspired nails




De streepjes en stipjes cultuur is helemaal in nu. Je ziet het in veel patronen terug van sjaaltjes, en bloezen. Zo ook kan je er iets leuks mee maken voor op je nagels, en dat is wat ik ga doen.
Ik begin altijd met het versterken van met mijn nagels door de Trind Nail Repair te gebruiken als een basecoat, maar daar is nu een nieuwe bij gekomen. Wat is als eerste doe is een laagje van de Trind nailbalsem aanbrengen op mijn nagels en dat laat ik een minuutje of twee in trekken en daarna gaat er een laagje van de nail repair over de nagels heen. De Trind Nailbalsem zorgt door dat je nagels niet uitdrogen, en daardoor ook niet in laagjes gaan afchippen.


De kleur die ik als onderlaag gebruik ik de Essence van de nude glam collectie nummer 03 cookies & cream. Met één dikke leeg dekt het goed, maar je kan ook twee normale laagjes aan brengen. 


Nu zijn er verschillende opties met wat je kan doen op je nagels. Je kan op al je nagels en printje maken, steeds een nagel over slaan of een printje op één nagel maken. Dat laatste is wat ik ga doen. De ringvinger vind ik altijd een mooie vinger daar voor. Met een zwart lakje en een kwastje of en saté prikker trek je een verticale streep over je nagel, niet precies op de helft maar meer naar rechts. Aan deze streep maak ik als een veertje streepjes die omhoog wijzen. Het maakt niet uit als ze niet perfect zijn want hoe dikker de streepjes hoe leuker het is.


Theeee next step: met de gele kleur van Miss sporty nummer 301 en met je kwastje of prikker een lijntje maken strak naast het zwarte lijntje. Het is het mooiste om een dik lijntje te maken want dan kan je met je nagels horizontale streepjes drukken in het gele lijntje, maar dat is optioneel. 


En wat zijn african nails zonder stipjes. Doe het met elke kleur die je mooi vind. Ik gebruik hier de witte french manicure nail polish van Etos eigen merk en dat bevalt me erg goed. 


Als laatste voor het kleurig effect een groene streep. Waarom ook niet en het past best goed bij de andere kleuren. Maak er een net zo dikke streep van als je gele, zodat het er symmetrisch uitziet. 
and you're done. 
Met een laagje topcoat zorg je er voor dat je design langer blijft zitten, de topcoat die ik meestal gebruik is uit de Trind serie. Succes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten