zondag 9 september 2012

Hardlopen onderdeel schoenen.

Beauty en sporten hangen heel nauw samen. Door te sproten zit je lekkerder in je lijf, en dit zal je zien aan de buitenkant. Beginnen met hardlopen is niet zomaar een van botweg de deur uit en dan maar kijken waar het schip strand. Het eerste begin kan enorm veel moeite en inspanning kosten en veel beginnende hardlopers haken af omdat ze teveel ineens willen. Ik zeg niet dat ik de expert ben ik hardlopen, maar ik doe het al een aardige tijd langzamerhand heb ik dingen ontdekt hoe je dingen op een bepaalde manier het beste kan doen. De eerste en misschien wel belangrijkste tip voor hardlopen is; zorg voor een goede opbouw en evenwicht dit is de basis voor het lopen.

Vergeleken met een heleboel andere sporten is hardlopen een relatief goedkope sport, waar je slechts een beperkte uitrusting voor nodig hebt. goede paar loopschoenen vormen het onmisbare begin van de juiste loopuitrusting. Een goede loopschoen moet, naast perfecte pasvorm, aan drie belangrijke criteria voldoen om er blessurevrij en plezierig mee te kunnen sporten.
1. Schokdemping. Vooral bij het lopen op harde ondergrond moeten de schokken die vrijkomen bij elke landing worden opgevangen.
2. Steunen. Om te voorkomen dat de voet direct na de landing gaat inknikken, moet de loopschoen ook voldoende steun bieden.
3. Sturen. Tijdens het afzetten moet de loopschoen de voet naar een juiste afrolbeweging sturen.
De loopschoenen die ik gebruik zijn die van reebok en voor mij voldoen ze aan deze drie eisen.


                       Ik zal elke week een artikel plaatsen over een onderdeel van hardlopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten