woensdag 16 januari 2013

Even een stapje terug!

Ik hoop dat jullie allemaal een hele fijne vakantie hebben gehad. De meesten zijn denk ik al een dikke week weer aan de bak, en voor mij was dacht ook echt weer wennen. Als het kon zou ik zo nog een weekje vakantie bij willen ;)
Wat ik zo leuk vind aan vakantie, dat meer tijd hebt voor jezelf. Het is eigenlijk erg bijzonder dat iedereen altijd voor elkaar klaar staat. Misschien ken je wel het gevoel dat je zo in je nopjes bent wanneer je zelf iets gaat ondernemen helemaal alleen. Ik kan er erg van genieten wanneer ik lekker de tijd heb om op mijn slaapkamertje lekker te rommelen. Wat ik dan vaak doe is een even goed de boel uitpluizen en orden. Dit natuurlijk wel met een lekker muziekje op de achtergrond.

Maarja school gaat voor mij helaas wel door. En het lijkt wel of school er plezier in heeft om ons flink te laten zwoegen. Ik snap het op zich wel het is mij examen jaar, en het gaat natuurlijk uiteindelijk wat is zelf wil. Ik vind wel dat scholen in het algemeen het wel makkelijker voor de leerlingen kunnen maken. Naar school gaan vind ik nooit een probleem want als ik er eenmaal ben is het best leuk, natuurlijk ook omdat je je vrienden op school hebt, maar dan. Dan kom je thuis en een maand of twee heb je het denk rustig en denk ik ja dit klopt ook niet, en een andere periode zie je de bomen niet meer door het bos. Wat mij betreft kan school het echt beter organiseren wat betreft alle opdrachten die gemaakt moeten worden. Een voorbeeld hier van is: vandaag morgen en overmorgen is mijn toets week. Dat is op zich zelf al een stress moment, maar waarom bedenk je dan niet dat er ook best een pws in geleverd kan worden, ja waarom niet?
Wat school wil en dat snap ik ook, dat je van te voren alles al klaar hebt en vooruit plant. Helaas kan dat gewoon niet met een profiel werk stuk. De methode van een pws is om samen met je pws partner met ook met de begeleider een heel traject door te gaan. Om ze zoveel weken is een ingeplant gesprek waar je punten op kan verdienen. Wil je een enquête houden, dan moet je eerst wachten tot een gesprek moment voor dat je de enquête mag uitvoeren. Op deze manier kan je niet vooruit werken wat je wel zou willen.

Maar dat ik ter zijden van waar ik ook wil hebben. School is wel de grote factor, maar het gaat natuurlijk over Everfair. Tot voor de kerst plaatse ik elke dag een nieuw artikel in de vorm van een geschreven bericht of in een video. Dat beviel mij erg goed, omdat ik toen in een rustige periode zat. Sinds school weer is begonnen na de kerst vakantie kunnen leraren nergens anders meer over praten dan de EXAMENS!
Dat betekend wel hard maar dan ook hard werken. Snel ik tempo de stof oppakken en toepassen. Het maakt daardoor voor mij niet meer mogelijk om elke dag iets nieuws te plaatsen. Ik heb het geprobeerd, maar ik raakte steeds in een achterstand en het voelde voor mij helemaal niet goed meer aan. Daarom heb ik besloten om de komende tijd een andere structuur uit te voeren. Om de dag komt er nu een geschreven artikel en een video. Dat is wat jullie kunnen verwachten, en ik hoop dat jullie het berijpen.

Veel liefs Mare

Geen opmerkingen:

Een reactie posten