zondag 23 december 2012

Het wondermiddel!


Een ongeluk zit in een klein hoekje, en is vaak niet te overzien.
Wat ik tegen elk plekje gebruik is Calendula zalf van Weleda.
Het is echt een wonder middel.

Wat is calendula zalf?
Het is een Antroposofisch genees middel. Een antroposofisch geneesmiddel zijn middelen die op een geheel eigen manier zijn ontworpen en geproduceerd. Je vindt ze alleen terug in de antroposofie en niet in de homopathie of in de klassieke fytotherapie.

Het klink heel zweverig maar het werkt echt. Een voorbeeld: Ik liep al een week of twee rond met een ontstoken oorbel gaatje, en het was al zo erg dat ik er bijna niet meer mee kon slapen. Mijn moeder raadde aan om de Calendula zalf te gebruiken. Ik heb het drie nachten achter elkaar op het gaatje gesmeerd, en it was gone.


Wat wel belangrijk is om te weten is dat er in deze zalf Sesam olie verwerkt is. Als je hier een allergie voor hebt, zal je heftig reageren op deze zalf, dus gebruik het dan niet. 


De substantie is vrij dik. Dat maakt het wel lastiger om het uit te smeren, dus zorg er voor dat je handen warm zijn. De basis van de zalf bestaat uit: sesamolie, bijenwas,wolvetalcoholen, wolvet en water. De bijenwas zorgt dus voor de dikke structuur. De geur is neutraal, en zacht. Daarom prikt het ook niet wanneer je het gebruikt. Heb je last van schaaf en snijwonden of huidirritatie zoals een ontstoken oorbel gaatje, dan is het zeker een aanrader. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten