donderdag 27 december 2012

Je eigen pedicure behandeling

 Je voeten verzorgen is net belangrijk als je als al het andere, zeker in de winter. Men vergeet vaak hoe belangrijk het is. Voet klachten is het eerste wat vaak ontstaat als je een jaartje ouder wordt.
Om klachten te voorkomen kan je naar een pedicure gaan, maar waarom daar naar toe gaan als het ook thuis kan?
Het enige wat je nodig hebt zijn: Een teiltje, water, handdoek, nagelvijl, een eeltscrub blok, olie, scrub en een na verzorgende crème.







De eerste stap is het vullen van de teil met water. Doe dit met lekker warm water wat jij prettig vind. Een goede graad meter zijn je ellebogen. Hiermee voel je het beste de temperatuur aan. Doe je het met je handen, dan merk je dat het water voor je voeten toch nog te warm is. Je handen zijn namelijk meer gewend. Dat klink vreemd maar je hebt het vast van een keer in bad gemerkt, dat het bij je voeten het water te warm aan voelt, terwijl je het met je handen zo juist nog heb gecontroleerd.
Zorg voor een grotere teil want wat ik meestal doe ik mijn enkels ook mee nemen tijden het scrubben.


Wat ik fijn vind om te gebruiken in mijn voetenbadje is een olie. En het liefst dan een olie van het blauwe huis, omdat die zo lekker ruiken. Wat een olie toevoegt voor mij is dat mijn voeten er heerlijk zacht van worden, en mijn nagelriemen ook.








Stop je voeten in het bak met water wat je hebt klaargemaakt en vergeet niet een cd met heerlijke mee zing nummers op te zetten. Het wordt een ontspannend momentje voor jou dus take your time. Als je voeten een aantal minuten hebt laten weken is het time to scrub. Elke scrub die je maar fijn vind is goed. Ik gebruik de Scrub gel lime tree blossom van de Hema.
Zeep je voeten er lekker mee in, en masseer ze licht. De scrub kan je een aantal minuten laten in trekken, om het vervolgens af te spoelen.

The next step: droog je voeten af door met de handdoek te deppen. Als ik met het eeltscrub blok in de weer ga, wil ik mijn voeten niet kurk droog hebben. Leg een handdoek onder je voeten en ga langzaam met het blok over de plekken van je voet waar je eelt heb zitten. Het je daar geen last van dan kan je deze stap skippen.






Nu is het ook tijd om je nagels bij te vijlen. Je nagels zijn dan niet meer te zacht van het water, maar ook niet zo hard dat ze snel breken. Want daar heb ik vaak last van. Mijn teen nagels zijn dan zo hard en droog dat er maar dit hoeft te gebeuren en er breekt eentje af. Er bestaan verschillende vijlen die je kan gebruiken zoals een kartonnevijl, glasvijl, of metalevijl.
Tip: vijl altijd één kant op, want dan voorkom je dat er haakjes ontstaan in je nagels.


Door je voeten even terug te stoppen in het badje, spoel je de nog achtergebleven vuiltjes van het vijlen en het eeltblok. Omdat je huid in contact is gekomen met water, heeft het behoefde aan vocht. Dat haalt je huid uit voedende crème. Een voorbeeld van wat je kan gebruiken is Pedix feel heel rescue balm. Het ruikt heel fris naar munt en het trekt snel in je huid, zodat je kan lopen zonder dat je een spoor van crème achter laat.

Je zult merken dat je voeten veel zachter zijn en je de kant dat in de winter je voeten pijn gaan doen is heel klein. Je kan deze behandeling zo vaak herhalen als je maar wilt. Ik verzorg mijn voeten op deze manier ongeveer één keer in de twee weken.
Maar dit is helemaal aan jou wat je zelf wilt. Veel plezier :)







Geen opmerkingen:

Een reactie posten