donderdag 25 oktober 2012

Weekend Maastricht # 2

Shoppuh! daar wordt elk meisje vrolijk van. Vandaag is de dag dat ik shoppen mag. Om zoveel mogelijk tijd door te kunnen brengen in fashion stad Maastricht zijn we in alle vroegte vertrokken naar het station. Op het station kwam mijn moeder er achter dat ze haar kortingskaart niet bij zich had terwijl we al kaartjes hadden gekocht met korting. Wat nu...
We zijn naar te informatie balie gelopen en vriendelijk gevraagd hoe we dit konden op lossen. Gelukkig we de conducteur in een aardige bui en hij maakte een aantekening op de kaartjes dat het goed gekeurd was door het Mcc. Hij zei nog ik zal je maar geloven op je blauwe ogen ;)
Het was een gelukje dat we super mooi weer hadden.

Als het station uitloopt kan je oversteken bij het stoplicht. En loop je tegen een grote brug aan. Loop je hier overheen dan kom je vanzelf in de shopstreet (het wahalla)


Maastricht is een mooie stad, met oude gebouwen zo als dit schattige restaurant vlak bij de Bershka. Wil je leuk shoppen dan moet je echt naar Maastricht gaan want er zitten hele leuk kleine winkeltjes met unieke kleding. Helaas soms net iets boven mijn budget ;(
Zag ik een mooie trui, kostte het 220 euro. Dat kan ik toch niet betalen ( het leven is oneerlijk xd)
De hele stad loop je heel makkelijk door zonder te verdwalen. Onderweg kwamen de we grote winkels tegen zoals de H&M en de Zara, maar ook onbekende winkels zoals een paar aan de Rechtstraat.  De tijd vloog voorbij en het was al zo twee uur, dus tijd om te gaan lunchen.






We kwamen uit op het bekende vrijthof plein, waar we geluncht hebben bij de brasserie vrijthof 9. Een Broodje brie had mijn moeder gekozen en ik een pistoletje met gegratineerde kaar met uit en ham. Heerlijk!
Verder shoppen dan maar. De lush zag ik al van verre, dus een mam doorstappen zei ik. Daar heb ik een gezichtsreiniger Angels on bar skin gekocht. Dit kan je ook zien in mijn shoplog.













Moe waren we zeker. Na een hele dag geshopt te hebben vonden we het tijd voor een break.
Tijdens de middag lunch hadden we al gezien dat aan het zelfde plein ook een restaurant zat waar we Maastrichtse fritten met zuurvlees konden eten. We hadden het nog niet eerder gegeten, maar we vonden het leuk om iets te eten uit de streek. Het was overheerlijk alleen was de kruidnagel in het zuusvlees iets te aanwezig vond ik.

Moe maar voldaan slenterde we terug naar de trein. Gelukkig hoefde we maar een kwartiertje te wachten op de trein naar Eindhoven. Dit is de buit voor vandaag xd.
Op het station in Eindhoven stond Veronique al op ons te wachtte, om ons naar huis te brengen. Na een lekker kopte thee was het echt tijd om naar mijn nederige stulpje in Ruinerwold te gaan.
Het was een top weekend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten