zondag 25 november 2012

Citrus Verfrissingsdouche & Lavendel Ontspanningsdouche



Een douche is lang niet zo fijn, wanneer je na het douchen niet heerlijk ruikt.
Vele merken brengen douchegels uit en zo dus ook Weleda. Wil je er meer over weten lees dan verder...


Dit is voor mij mijn favoriete geur van de Weleda assortiment. In  algemeen ben ik dol op citrus geuren. Het ruikt fris en blijft lang hangen. Daarom gebruik ik dit vaak voor als ik in de ochtend ga douchen want je wilt wel de hele dag lekker ruiken. 
Ik zelf wordt van de citrus geur heel op gewerkt en ik ben gelijk wakker. De douchegel is ook een favoriet omdat het naar mijn idee geen vettig laagje achter laat op mijn houd. Dit had ik bijvoorbeeld wel bij een douchegel van Fa.

Stel je voor je hebt een wondje op je been, dan kan je als je wilt de douchegel gebruiken. Er is wel parfum toe gevoegd maar omdat het bijna als laatste in het rijtje staat betekend dat er een hele kleine hoeveelheid aan de douchegel is toegevoegd. 
Een tip: Wil je dus weten van hoeveel er iets in een product dit kijk dan op welke plek die stof staat. Hoe lager je de stof tegen komt in de rij, hoe minder er van die stof in jou product dit. 
Hier een lijst van precies de ingrediënten: 
  • Citroenolie werkt aangenaam verfrissend en verkwikkend.
  • Sesamolie voedt en verzorgt de huid, bevat een hoog gehalte aan onverzadigde vetzuren en vitamine E (natuurlijke anti-oxidanten en radicalenvangers).
  • Suikertenside maakt vettig vuil los,  helpt dit verwijderen en zorgt voor een milde schuimvorming.
  • Wasactieve aminozuur reinigt de huid mild, zorgt voor schuimvorming en geeft in combinatie met suikertenside de huid een zacht, aangenaam gevoel.
  • Melkzuur werkt vochtregulerend en brengt de zuurgraad van de huid in balans, zodat het beschermende vermogen van de zuurmantel verbetert.
  • Alcohol uit suikerbieten, fruit en graan werkt als oplosmiddel bij het maken van extracten en werkt conserverend.
  • Glycerine gemaakt van plantaardige oliën werkt consistentiegevend, maakt de substantie glad en regelt daarnaast de opname en afgifte van water in de huid.
  • Carrageen (extract uit rode alg) werkt als consistentiegever en verbetert het huidgevoel.
  • Xanthaan, een product van micro-organismen, werkt als een natuurlijk verdikkingsmiddel en stabiliseert de emulsie.
  • Water dient ter verdunning.
  • Compositie van natuurlijke etherische oliën waaronder etherische olie van sinaasappel, mandarijn en grapefruit, verzorgt de huid intensief, werkt als geurstof en heeft een conserverende werking.



De andere musthave voor mij is een douchegel van de zelfde lijn van Weleda alleen dan in de geur Lavendel. Een heerlijke zachte geur waar ik heerlijk mee slaap. Wanneer je het gebruikt onder de douche begint het een beetje te schuimen maar ik vind dat wel fijn want dan kan je het beter in masseren. 
De ingrediënten:

  • Lavendelolie geeft een aangename lavendelgeur en werkt rustgevend.
  • Sesamolie voedt en verzorgt de huid, bevat een hoog gehalte aan onverzadigde vetzuren en vitamine E (natuurlijke anti-oxidanten en radicalenvangers).
  • Suikertenside maakt vettig vuil los, helpt dit verwijderen en zorgt voor een milde schuimvorming.
  • Wasactief aminozuur reinigt de huid mild, zorgt voor schuimvorming en geeft in combinatie met suikertenside de huid een zacht, aangenaam gevoel.
  • Melkzuur werkt vochtregulerend en brengt de zuurgraad van de huid in balans, zodat het beschermende vermogen van de zuurmantel verbetert.
  • Alcohol* uit suikerbieten, fruit en graan werkt als oplosmiddel bij het maken van extracten en werkt conserverend.
  • Glycerine gemaakt van plantaardige oliën, werkt consistentiegevend, maakt de substantie glad en regelt daarnaast de opname en afgifte van water in de huid.
  • Carrageen (extract uit rode alg) werkt als consistentiegever en verbetert het huidgevoel.
  • Xanthaan, een product van micro-organismen, werkt als een natuurlijk verdikkingsmiddel en stabiliseert de emulsie.
  • Water dient ter verdunning.
  • Compositie van natuurlijke etherische oliën verzorgt de huid intensief, werkt als geurstof en heeft een conserverende werking.


Links op de foto kan je zien de Citrus verfrissingsdouche en rechts de Lavendel ontspanningsdouche.
Er is een klein verschil in de dikte van de substantie. De Citrus is wat dikker en de Lavendel iets glaziger en wateriger. Voor mij maakt dat verschil niks uit. Alleen moet ik voorzichtiger douchegel uit te tube pakken zodat het niet op de grond glijdt,
Ik heb beide gekocht in de natuurvoedingswinkel en ik betaalde er per stuk 7,99 voor, en ik vind het echt toppertjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten