woensdag 7 november 2012

Icecream cherry nailart design


Voor vandaag weer een nailart, maar dit keer is er iets mis gegaan met de foto's.
Ik dacht das ik alle foto's had maar helaas zijn er op mysterieus wijzen zijn alle foto's verdwenen. De foto's die jullie kunnen zien zijn de gene die ik opnieuw heb kunnen maken.


Als eerste begin met het aanbrengen van een base coat. Hier mee voorkom je het geel worden van de nagels. Gele nagels kan je krijgen door dat het pigment van de nagellak in je nagels trekt als er geen tussenliggende laagje nagellak tussen zit. Ik raad aan als je geen base coat hebt, dan een blance nagellakje te gebruiken. Want iets is beter dan niks ;)

Voor dit design gebruik ik veel acril verf, zo ook voor de witte french manicure om een mooie egaal gekleurde achtergrond te hebben voor de kleuren die ik straks ga gebruiken.

Trek een schuine streep over je french manicure en vul deze in. Ik gebruik hier voor de Essence nude glam nail polish 03 cookies & cream

Om de andere verf kleuren die ik ook ga gebruiken te kunnen mengen kan je een laagje blanke nagellak aan brengen zodat  de verf niet gaat mengen met je french manicure.
De volgende stap is om een marbel effect te maken op de nog witte kant van je french menicure.
De kleuren die ik hier voor gebruik zijn de roze, oranje en de groen van de acril verf.
Begin met de witte kleur die ik boven aan mijn nagel in het hoekje aan breng. Aan de beide kanten van de wit maak ik twee rondjes. Het ene rondje met de groene acril verf, en het andere rondje met de oranje kleur. Nu is het marbel tijd. Maak ronddraaiende bewegingen met een marbel tool of een saté prikker. Doe dit net zo lang tot dat de kleuren in elkaar overlopen maar niet één kleur vormen.



Op de beige kant van het design heb ik een ruitjes patroon gemaakt met de miss sporty colour nummer 251. Nu lijkt het op de wafel van het ijsje.

Een van de laatste stappen is twee kersjes maken. Met smal kwastje paint ik twee rondjes op de wafelkant ,maar dit kan je ook doen met saté prikker. Connect deze twee rondjes met elkaar door twee groene lijntjes te trekken die in een puntje samen komen. Met wat witte acril verf maak je een kleine komma aan de rechter bovenkant van de kers voor het shine effect. En een ander klein detail op de kers is een zwart klein halve circeltje onder het groene stengeltje van de kers. Doe dit op beide kersjes.

Ik ben nu bijna klaar. Het een na laatste wat ik doe is met een gouden kleur nagellak een lijn te trekken aan de onderkant van de french manicure. Dit is uiteindelijk het resultaat.


De allerlaatste stap is het aanbrengen van een top coat zo dat mn design beschermt wordt en zo langer blijft zitten. Ik hoop dat het voor jullie een beetje duidelijk is zo zonder foto's maar ik heb mijn best gedaan het zo simpel mogelijk uit te leggen. Succes!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten