maandag 5 november 2012

Zwitsal Drooghuidje, gevoeliguidje & Zinkzalf.


Zwitsal in een bekend merk onder ouders en jonge kinderen, maar waarom kan niet gewoon iedereen het gebruiken. Op de mark zijn drie crèmes gekomen.

  • Zwitsal Droog Huidje
  • Zwitsal Gevoelig Huidje
  • Zwitsal Zinkzalf

Al de drie de crèmes zijn anders maar ze hebben het zelfde doel, je huid verzorgen. 
Zwitsal Droog huidje staat omschreven als een zalf die je droge huid  beschermt en hersteld. Een droge huid is gevoeliger voor invloeden van buitenaf daarom is er in deze crème Vernix Hydratatie verwerkt.  Vernix Hydratatie is gebaseerd op Vernix Caseosa, het natuurlijke huidsmeerlaagje van de baby, dat gedurende de zwangerschap het babyhuidje beschermt en uitdroging voorkomt. Nu kan je de crème ook gewoon gebruiken voor je handen of gezicht.
Weet wel dat er parfum in zit, dus smeer dit niet op open plekjes want dat gaat erg pijn doen.   Zwitsal drooghuidje heeft de oude vertrouwde geur van die we kennen van Zwitsal. En gelukkig is deze geur nu ook verkrijgbaar in een parfum halleluja! De zalf ruikt natuurlijk heel lekker, maar een min puntje vind ik dat de crème wat dik is en niet goed uit smeerbaar, en dat ik waar het omdraait. 
De kenmerken op een rijtje.

  • Hypoallergeen
  • Mild
  • Met Vernix Hydratatie
  • Dermatologisch getest


Een andere variant op Droog huidje is Zwitsal gevoelig huidje.
Dit is wel geschikt voor droge,schrale en op plekjes want bij een gevoelig huidje is de huidbarrière verzwakt daarom is het speciaal ontwikkeld voor dit huidtype. Deze Zachte Crème is hypoallergeen, parfumvrij en versterkt de huidbarrière. Het gevoelig huidje vind ik de fijnste crème uit de lijn, want het maakt mijn huid heel zacht. De zalf is dunner van substantie en daarom beter uit smeerbaar.

  • Hypoallergeen
  • Mild
  • Kleurstofvrij
  • Parfumvrij
  • Met panthenol
  • Dermatologisch getest

De laatste crème die ik getest heb is de Zingzalf. De nieuwe Zwitsal Zinkzalf heeft een viervoudige werking: verzacht, helpt herstellen, versterkt en beschermt, wordt verteld. Dit komt door de juiste dosering panthenol en zinkoxide.
Panthenol verzacht het rode huidje en zorgt ervoor dat de huidbarrière versterkt wordt. Zinkoxide helpt luieruitslag snel herstellen. Maar wanneer ik dit gebruik op mijn handen merk ik geen verschil met werking met de droog huidje. Om rode huid te helpen voorkomen vormt de Zwitsal Zinkzalf een laagje op de huid. Dit laagje sluit de huid niet af, maar beschermt de huid wel tegen de agressieve stoffen waarmee je huid in contact komt. Deze Zinkzalf is goed smeerbaar dus gemakkelijk aan te brengen.


  • Hypoallergeen
  • Mild
  • Parfumvrij
  • Met zinkoxide
  • Met panthenol
  • Dermatologisch getest




Wil je meer weten over een droge huid, lees dan mijn artikel hier over. Die kan je gewoon vinden op mijn blog en vragen stellen mag altijd.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten